dinsdag 19 mei 2009

Boy Reading to Elephant (NT + ENG)

Looking at this photo makes me happy, I can stare at it for hours, making up all sorts of stories in my head. The relationship between the boy and elephant moves me in a special way, softens my heart. See how the elephant has put his legs together and is present with his full being? Oké, that is my fantasy at work... But for sure, it is one of the nicest pictures I've ever seen, or better said, experienced. Photographer is Gregory Colbert.

Deze foto maakt me blij, ik kan er urenlang naar staren en allerlei verhalen in mijn hoofd verzinnen. De relatie tussen de jongen en de olifant ontroert mij. Zie je hoe de olifant zijn poten naast elkaar heeft gelegd en zeer aandachtig ‘aanwezig’ is? Oké, dat is mijn fantasie aan het werk. Maar het is zeker weten een van de mooiste foto’s die ik ooit heb gezien, of beter gezegd, ervaren. Fotograaf is Gregory Colbert.

1 opmerking:

Rob Ruggenberg zei

Die foto behoort ook al een tijdje tot mijn favorieten. Hij is natuurlijk niet echt, gestaged of gephotoshopped, maar toch heel bijzonder.
Deze foto lijkt er wat op (maar toch heel anders, een beetje treuriger, want het dier is dood - al een heel tijdje trouwens):
http://blogs.nationalgeographic.com/blogs/intelligenttravel/2009/04/ice-ice-baby.html#more
Groet,
Rob

Een reactie posten